Pietus Jums patieks… robotas!

Koja kojon su inovacijomis žengianti UAB „Vikonda grupė“ kėdainiečiams ir miesto svečiams pristatė didelio smalsuolių dėmesio sulaukusią naujovę – bendrovei priklausančių skanaus maisto namų „Uršulė“ padavėjų komandą papildė nuotaikinga staigmena kavinės lankytojams tapęs robotas. Ji, Bela, tyliai ir užtikrintai rieda nuo vieno staliuko prie kito – ničnieko nesumaišydama. Pradžiuginti futuristinio reginio, klientai už greitą, o dar ir išskirtinių emocijų dovanojusį aptarnavimą atsidėkoja vietoje arbatpinigių Belai dosniai žerdami susižavėjimo šypsenas. Štai taip bėga tikru viso miesto traukos objektu pastarąsias dvi savaites tapusios padavėjos iš ateities dienos Kėdainiuose. Susipažinti su Bela Jus, mieli skaitytojai, kviečiame būtent šiandien – minint Tarptautinę virėjų dieną.
Mūsų mieste tokia padavėja – vienintelė

„Uršulė“ – pirmoji ir kol kas vienintelė kavinė Kėdainių krašte, kur klientams maistą patiekia robotas. Šis inovatoriškas sprendimas padidino kavinės lankytojų srautą.

„Atsiradus Belai, klientų skaičius pastebimai ūgtelėjo, – sako „Uršulės“ direktorė Jurga Norkutė-Blėdienė. – Klientai netgi skambina rezervuoti staliukus, kad būtinai pamatytų robotą. O prie Belos jau pripratę nuolatiniai svečiai priėjus padavėjui klausia, ar juos aptarnaus robotas.

Kėdainiečiai smalsūs ir mėgsta naujoves. Suaugusieji, senjorai, vaikai – visi nori savo akimis išvysti mūsų robotą bei pamatyti, kaip jis darbuojasi.“

Aptarnauja greičiau

Belos darbas – išvežioti klientams patiekalus bei gėrimus, o vėliau – nuvežti padavėjo sukrautus nešvarius indus. Užsakymą bei atsiskaitymą, kaip ir anksčiau, priima padavėjas.

„Kol ruošiamas svečio užsakytas patiekalas, padavėjas gali prie staliuko robotą paleisti su gėrimais, o grįžusiam robotui sukraunami patiekalai ir jis pas klientą jau keliauja su maistu. Arba galima viską atvežti ir vienu metu, – darbo su robotu subtilybėmis dalijasi kavinės vadovė. – Kai robotas atvažiuoja prie staliuko, maistą klientai maloniai pasiima patys arba jį patiekia padavėjas.

Ypač patogu tai, jog vieniems klientams išėjus, padavėjas ateina prie tuščio staliuko su robotu, sudeda jam nešvarius indus ir paleidžia nusikrauti. Staliukas atlaisvintas, prie jo gali sėstis kiti svečiai, o padavėjas tuo metu priima naują užsakymą – jam nereikia gaišti laiko nešant nešvarius indus.

Visiškai pakeisti padavėjo šis robotas negali, tačiau, siekiant efektyvesnio ir greitesnio klientų aptarnavimo, pagelbėja išties daug.“

„Uršulė“ – pirmoji ir kol kas vienintelė kavinė Kėdainių krašte, kur klientams maistą patiekia robotas.
Aut. past.
Vienu metu aptarnauja keturis staliukus

Bela turi keturis padėklus, taigi tiek staliukų ji gali aptarnauti vienu metu.

„Kaskart paleisdamas robotą su klientų užsakymais, padavėjas užprogramuoja, prie kurių staliukų ir kokia tvarka robotas važiuos. Išdalijęs patiekalus robotas grįžta kitų užsakymų“, – pasakoja J. Norkutė-Blėdienė.

Bela per dieną dirba po aštuonias valandas. Taigi roboto energinių resursų užtenka kone visam kavinės darbo laikui. Per naktį Bela įkraunama ir kitą dieną vėl gali pasitikti lankytojus.

O būgštaujančiuosius dėl saugumo ir galimo roboto bei žmogaus susidūrimo, „Uršulės“ vadovė skuba nuraminti: „Bela turi labai jautrius jutiklius. Jei priešais atsiranda kliūtis, robotas iškart sustoja. Taigi Bela ant žmogaus tikrai neužvažiuos ir vaiko nepargriaus. Šalia šio roboto galite jaustis saugūs.“

Viskas kaip per sviestą nuo pirmos dienos

„Uršulės“ direktorė džiaugiasi, kad Belos debiutas kavinėje buvo sklandus – robotas į padavėjų darbą puikiai įsiliejo nuo pat pirmos dienos.

„Iš pradžių šiek tiek jaudinomės, spėliojome, kaip čia seksis, nes padavėjai turėjo susidirbti su robotu, nepamiršti jo įtraukti ir negaišti laiko tiems darbams, kuriuos puikiausiai gali atlikti robotas.

Kolektyvas greitai įprato ir dabar Bela jau tapo tikra mūsų komandos nare, – taria J. Norkutė-Blėdienė ir šyptelėjusi prisimena pirmąsias klientų reakcijas. – Pirmą Belos darbo dieną kaip tik buvo atėję užsieniečiai. Vyrai sėdi, šnekasi, privažiuoja prie jų robotas. „O!“ – linksmai nustebo jie ir nusijuokę pasiėmė maistą. Smagu ir mums, ir svečiams. Džiaugiuosi, kad visų klientų reakcijos – tik pozityvios.“

O būgštaujančiuosius dėl saugumo ir galimo roboto bei žmogaus susidūrimo, „Uršulės“ vadovė skuba nuraminti: „Bela turi labai jautrius jutiklius. Jei priešais atsiranda kliūtis, robotas iškart sustoja. Taigi Bela ant žmogaus tikrai neužvažiuos ir vaiko nepargriaus. Šalia šio roboto galite jaustis saugūs.“

„Galime padaryti staigmeną ir nudžiuginti gimtadienį švenčiantį klientą. Užprogramuojame dainelę „Su gimimo diena“ ir robotas dainuoja, klientui veždamas gabalėlį torto su degančia žvakute.
J. Norkutė-Blėdienė
Gali pasveikinti su gimtadieniu

Bela ir šiek tiek kalba. Tiesa, angliškai. Vis tik bene kiekvienas moka, o jei ir nemoka, tai tikrai supranta trumpą dainelę šia užsienio kalba gimtadienio sukaktuvininkams „Happy birthday“ (liet. „Su gimimo diena“). Būtent ją, esant progai, svečiams mielai sudainuos Bela.

„Galime padaryti staigmeną ir nudžiuginti gimtadienį švenčiantį klientą. Užprogramuojame dainelę „Su gimimo diena“ ir robotas dainuoja, klientui veždamas gabalėlį torto su degančia žvakute, – papildomas roboto funkcijas vardija kavinės direktorė. – Bela sukurta kaip katytė. Paglosčius jos ausis – sumurkia, o ekrane pasirodo graži išraiška. Tai ypač patinka mažiesiems mūsų lankytojams.“

Tikslas – palengvinti darbą, o ne pakeisti žmogų

Viešojoje erdvėje vis dažniau pasirodo pranešimų, jog kai kurių profesijų darbuotojai netrukus taps nebereikalingi – jų vietą darbo rinkoje sėkmingai užims dirbtinis intelektas.

J. Norkutė-Blėdienė skuba patikinti, kad „Uršulė“ kol kas neturi planų robotizuoti kavinės darbą.

„Iš pradžių darbuotojai į Belos atsiradimą žvelgė kiek skeptiškai ir su baime – manė, jog robotas atims darbo vietą. Pasikalbėjome ir nuraminau kolektyvą, kad visų jų reikia ir reikės. Taigi dabar jie į darbą su robotu žvelgia žaismingai.

Pripažinkime, kai kuriais aspektais robotas žmogaus tikrai nepakeis. Mūsų darbo specifika tokia, kad turime reaguoti čia ir dabar, o ne užprogramavę kiekvieną dieną daryti tą patį.

Į klientų aptarnavimą žvelgiame per modernumo prizmę, tad mūsų siekis – įnešti efektyvių naujovių klientams ir šiuolaikiškos pagalbos savo darbuotojams, – pabrėžia „Uršulės“, skanaus maisto namų, direktorė J. Norkutė-Blėdienė ir pokalbį užbaigia šventine mintimi. – Šiandien minimos Tarptautinės virėjų dienos proga savo kolektyvui linkiu sveikatos, energijos, kūrybiškumo ir meilės, nes maistas pirmiausia yra meilė.“

Kaip galėtume Jums padėti?
Nuotraukų galerija